מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
מינהל עובדי הוראה
הצהרת נגישות

פדגוגיה חדשנית

share
שתפו עמוד:
פדגוגיה חדשנית

אגף הכשרה אקדמית פועל במספר מסגרות כדי לקדם את הלמידה הדיגיטלית של סגלי ההוראה במוסדות האקדמיים להכשרת מורים. תהליכי הוראה ולמידה במכללות, כמו בכל מערכת החינוך, עוברים עיצוב וחשיבה מחודשים. התכנית המרכזית אותה מוביל האגף בשיתוף מכון מופת וחברת מתודיקה הינה תכנית פריזמה שנבנתה כדי לחולל שינוי אסטרטגי בלמידה משולבת דיגיטל במטרה להעלות את איכות ההכשרה. הסטודנטים בהכשרת מורים נחשפים ללמידה אחרת והמרחב ההיברידי הופך להיות מרחב הלמידה המרכזי המתנהל בשילוב בין למידה א-סינכרונית, סינכרונית ופרונטלית ומחזק את הצורך בגמישות ובפתיחות.

היעד של התכנית לחולל שינוי ב-50% מהקורסים עבור הסטודנטים, כך שישלבו למידה דיגיטלית איכותית. הרחבת חווית הלמידה וההתנסות עבור הסטודנט חשובה הן כמודלינג והן כדי שילמד באופן הזה בהתנסות ובהמשך כמורה.

תוכנית פריזמה

​תכנית פריזמה יצאה לדרך בשנת תשפ"א כתכנית לקידום טרנספורמציה בלמידה דיגיטלית בהכשרת מורים. התכנית מנוהלת ע"י אגף הכשרה אקדמית, מכון מופ"ת וחברת "מתודיקה".

  • מכון מופ"ת - תוכנית פריזמה להכשרת מובילים דיגיטליים

  • תוכנית פריזמה תשפ״ב - סרטון המרצה לפסיכולוגיה