מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
מינהל עובדי הוראה
הצהרת נגישות

​אגף להכשרה אקדמית וקשרי מל"ג ות"ת

share
שתפו עמוד:
​אגף להכשרה אקדמית וקשרי מל"ג ות"ת

אודות האגף

"שליחותו של המורה. אין מקצוע מיוחס יותר. לעורר באדם אחר כוחות וחלומות מעבר לאלה של האדם;

לגרום לאחר לאהוב את שאתה אוהב; להפוך את ההווה הפנימי של אדם לעתידו; זוהי הרפתקה משולשת שאין כמוה".
פרופסור ג'ורג' שטיינר, מבקר ספרות ופילוסוף

בעידן בו המציאות משתנה באופן תכוף ובלתי צפוי, העולם מתאפיין בתנודתיות מורכבת. תנודתיות זו משפיעה על רוב ההיבטים בחיינו, ומחייבת אותנו למצוא דרכים מגוונות לחיזוק חוסן ורווחה אישיים וגלובליים. החינוך וההוראה בעידן זה מאתגרים יותר מבעבר והכשרתם של מורים חדשים הנדרשים למערכת החינוך, חשובה במיוחד: הן בגיוסם להכשרה והן בהצעת תכנית הכשרה מיטבית ורלוונטית לאתגרי השעה ולצורכי מערכת החינוך.
זוהי עת מיוחדת המקנה הזדמנות נדירה לשינוי בהכשרה האקדמית להוראה . בעת הזו , חברו שלושה גורמים יחד: יישום מתווה הכשרה חדש – "מתווה ודמני ענבר," התחלה של תוכנית רב שנתית של תוכניות מל"ג –ות"ת. מגפת הקורונה, חייבה התאמות ארגוניות וטכנולוגיות כדי לקיים את הלימודים במערך היברידי והשפיעה על סדירויות ואופני הוראה למידה .
כל אלה הביאו לחשיבה מחודשת על ההכשרה להוראה, על מרכיביה ועל השינויים הנדרשים בתהליכים אלה, ביניהם: אופני הלמידה וההוראה, הטמעת פדגוגיה חדשנית ודגמי למידה דיגיטאלית, יצירת לכידות ושילוב בין מרכיבי תכנית הלימודים, הרחבת ההתנסות הקלינית בהוראה וגיבוש דגמי התנסות מגוונים, קיום סדירויות שמאפשרות לימודים במרחבים שונים בקמפוס ומחוצה לו, קידום מיומנויות למידה חברתית-רגשית, הגדלת הזיקה בין האקדמיה לעולם התעסוקה, מתן מענה לכלל המגזרים בחברה.
אנו רואים בשיתוף הפעולה שלנו עם המוסדות המכשירים להוראה ועם מערכת החינוך, ערובה לקידום ההכשרה להוראה, התאמתה לצרכים המשתנים של מערכת החינוך והחברה בישראל.
חברות, והאנשים המרכיבים אותן, משקפים במידה רבה את התרבות והחינוך שקיבלו. מכאן נובעת האמונה, שבעזרת החינוך ניתן לשנות דברים.
המורים הם אלה שצריכים לחנך את הדור הבא ולתרום להיווצרותה של חברה המחנכת לקבלה, לסובלנות, לאחריות אזרחית, לערכים של מוסר וצדק, לקבלת האחר והשונה, לכיבוד ערכים הומניים כלל אנושיים ולהשתלבות מיטבית בחברה. הכשרה של מורים ומחנכים איכותיים, תגביר את השפעתו של החינוך, שיקבע את אופייה של החברה בה אנו חיים.
אנו חיים כיום בתקופה מאתגרת ומחנכים דור של צעירים שחיים במציאות דינמית ומשתנה. העולם ככפר גלובלי, מתמודדים עם בעיות חובקות עולם לצד קונפליקטים פנימיים, תהליכים דיגיטליים מואצים, פריצות דרך חשובות לכלל האנושות, לצד בדלנות והקצנה. צורך להיות חלק מהעולם אבל גם לייצר ייחודיות, התואמת את צורכי חברתנו. מצב זה תובע יצירת מכנה משותף רחב וחיזוק ערכים הומניסטיים, כלל אנושיים.

אנחנו אלו שמכשירים את המורים, שיופקדו על חינוכו של הדור הבא. זאת אחריות גדולה מאוד המוטלת עלינו ורק במאמץ משותף נוכל לעמוד באתגר זה ולהביא להתפתחות ולצמיחה של מערכת חינוך ראויה, שתתן מענה הולם לצורכי הדור הבא.